Giorgio Armani brinda acceso al agua potable

Durante tres meses en 2011, con cada venta de Acqua di Giò o Acqua di Gioia se donaron 100 litros de agua potable. Gracias a esta campaña se obtuvieron 43 millones de litros de agua potable segura.

  • Each day, 4,000 children die due to sickness caused by contaminated water

    Each day, 4,000 children die due to sickness caused by contaminated water.

  • Construction of a well in a village in Ghana through the program

    Construction of a well in a village in Ghana through the program

  • This new well allows drinkable water to be collected at the very heart of the village

    This new well allows drinkable water to be collected at the very heart of the village.

  • The Acqua for Life program has changed the lives of 27,000 people

    The Acqua for Life program has changed the lives of 27,000 people.

  • Two children from Atabui, a village in eastern Ghana

    Two children from Atabui, a village in eastern Ghana.

  • L’accès facilité à l’eau potable permet aux enfants de suivre une scolarité normale

    Facilitated access to drinking water allows children go to school regularly.

  • Children are the first victims of water shortage and water pollution

    Children are the first victims of water shortage and water pollution.

  • Sixteen communities benefited from new water-supply systems

    Sixteen communities benefited from new water-supply systems.

Entre el 1 de marzo y el 31 de mayo de 2011, la marca Giorgio Armani y Green Cross International unieron sus fuerzas en una operación destinada a mejorar el acceso al agua potable en Ghana. Durante el periodo de la promoción, con cada venta de Acqua di Giò o Acqua di Gioia se donaron 100 litros de agua potable. Los frascos llevaban un código mediante el cual los participantes podían duplicar la donación creando una comunidad activa propia en la correspondiente página de Facebook.

Una vez concluida la operación, la marca Giorgio Armani había conseguido 43.314.986 litros de agua potable (segura). Esto permitió dotar a dieciséis comunidades de nuevos sistemas de abastecimiento de agua, lo que facilitará el acceso al agua potable a 27.000 personas, entre ellas 3.500 niños, que podrán disfrutar de ella en el colegio.

Una experiencia que se va a repetir, ya que se ha preparado un programa similar para 2012.

Cifras clave

  • 43.314.986 litros de agua potable (segura) recogidos
  • 16 comunidades dotadas de nuevos sistemas de abastecimiento de agua
  • 27.000 personas podrán acceder al agua potable, de las que 3.500 son niños

Sección de expertos

Si deseas más información sobre este tema, consulta las hojas de datos GRI:


Entre el 1 de marzo y el 31 de mayo de 2011, la marca Giorgio Armani y Green Cross International unieron sus fuerzas en una operación destinada a mejorar el acceso al agua potable en Ghana. Durante la campaña, con cada venta de Acqua di Giò o Acqua di Gioia se donaron 100 litros de agua potable. Los frascos llevaban un código mediante el cual los participantes podían duplicar la donación creando una comunidad activa propia en la página de Facebook dedicada a ello.

Una vez concluida la operación, la marca Giorgio Armani consiguió 43.314.986 litros de agua potable segura. Esto permitió dotar de nuevos sistemas de abastecimiento de agua a dieciséis comunidades , lo que facilitará el acceso al agua potable a 27.000 personas, entre ellas, 3.500 niños, que podrán disfrutar de ella en el colegio.

Una experiencia que merece la pena repetir, y así ha sido, ya que se ha preparado un programa similar para 2012.



Acqua for Life
Transcripción en texto del vídeo

Water is essential to life. 65% of the human body is made up of water. 4/5 of our planet is covered in water. Only 3% is fresh water. The vast majority is inaccessible.
When water is dirty or contaminated, it poses a threat. Giorgio Armani is working hand in hand with the NGO Green Cross to provide millions of liters of drinkable water to various populations around the world.

In 2011, a total of 43.4 million liters of drinkable water were collected, benefitting 27,000 people in 16 communities in Ghana.

In 2012, for the purchase of one of two perfumes, Armani is donating 100 liters of drinkable water and 50 liters for each new “Like” on the Aqua for Life Facebook page.

Giorgio Armani is giving you the opportunity to explore the world and to show your support for the Aqua for Life challenge. From Milan to Ghana to Bolivia, join the Water Race.

www.acquaforlifechallenge.org


The consolidated accounts and individual accounts for the fiscal year 2011 ended following L’Oréal’s Board of Directors meeting February 13, 2012. 2011 was a year of solid development and the group was strengthened. In a globally well-positioned cosmetics market, L’Oréal saw growth supported by its turnover and confirmed its position as the world’s leader in beauty.

Cifras clave

  • 43.314.986 litros de agua potable segura recogidos
  • 16 comunidades dotadas de nuevos sistemas de abastecimiento de agua
  • 27.000 personas podrán acceder al agua potable, de las que 3.500 son niños

Sección de expertos

Si deseas más información sobre este tema, consulta las hojas de datos GRI: